Zajęcia odbywają się w trzech grupach wiekowych +/- 0,5 roku. Pobudzają wszystkie zmysły, aktywizują dziecko i opiekuna, zachęcają do wspólnej rozwijającej zabawy, stawiają wyzwania, ale są też okazją do wymiany rodzicielskich doświadczeń i rozmów o wychowaniu i rozwoju dziecka.
.
.
RACZKOWANKI: GRUPA WIEKOWA 0-1
Niemowlęta w tym wieku i ich mamy/opiekunów zapraszamy na zajęcia spokojne i relaksujące. Podczas każdych zajęć będziemy wspólnie śpiewem koić nerwy lub pobudzać do wspólnej zabawy w odpowiedzi na aktualne możliwości i potrzeby dzieci z grupy, poznamy wesołe masażyki i zabawy wspomagające wszechstronny rozwój niemowlęcia oraz ułatwiające codzienne czynności. Każdym zajęciom będzie towarzyszyć jeden temat przewodni, wokół którego krążyć będą proponowane zabawy, związany z różnymi zmysłami. Jednak formuła zajęć zawsze pozostaje taka sama- ma ona dać dziecku poczucie stałości i bezpieczeństwa. Zapraszamy również młodych rodziców poszukujących pomysłów na zabawy w domu- zazwyczaj prezentowane zabawy można zaadaptować do warunków domowych. Jak sprawić by czas obcinania paznokci maluszkowi był przyjemny i wesoły a dla maluszka przewidywalny? Jakie zabawy proponować by nie przebodźcować maluszka? Jakie piosenki śpiewać? Zajęcia zawierają część umuzykalniającą, celem muzykalnienia jest stworzenie dziecku bogatego środowiska muzycznego, by mogło się uczyć poprzez różnicowanie (melodia znana i nieznana, typowa i nietypowa, łatwa i trudna, ze słowami i bez słów).
BIEGANKI: GRUPA WIEKOWA 1-2
Zajęcia adresowane są do wszystkich maluszków, które nie chcą już tylko raczkować, ale próbują swych sił fizycznych podczas chodzenia, biegania i wspinaczki (nie tylko po meblach w domu). Większość dzieci w tym wieku nie posługuje się sprawnie mową, stąd podczas naszych zajęć większy nacisk kładziemy na zabawy ruchowe i piosenki śpiewane w grupie niż indywidualne rozmowy. Zajęcia odbywają się w bardzo swobodnej atmosferze, każde z dzieci samo decyduje o swojej aktywności. Rodzice/ opiekunowie towarzyszą dzieciom w zabawie na każdym kroku, pełniąc rolę asystentów dzieci. Dla wielu maluchów jest to pierwsza okazja do interakcji z rówieśnikami podczas zorganizowanych tematycznych zabaw. Każde zajęcia mają stałą formułę, dzięki której dzieci mają poczucie stałości i bezpieczeństwa, a także jeden temat przewodni, wokół którego budujemy scenariusz zabaw. Tematy związane są z rozwojem fizycznym, zmysłami i zabawami socjalizacyjnymi. Zajęcia zawierają część umuzykalniającą opartą na Teorii Uczenia się muzyki E.E. Gordona, podczas której śpiewamy melodie bliskie nam kulturowo i te brzmiące nietypowo i dziwnie- w podstawowych tonalnościach (skalach modalnych, znanych nam nie tylko z jazzu) oraz recytujemy wierszyki i rytmiczanki w różnym metrum. Celem umuzykalnienia jest stworzenie dziecku bogatego środowiska muzycznego, by mogło się uczyć poprzez różnicowanie (melodia znana i nieznana, typowa i nietypowa, łatwa i trudna, ze słowami i bez słów).
ROZRABIAJKI: GRUPA WIEKOWA 2-3
Ten wspólnie spędzony czas pomoże dzieciom, ale też i rodzicom wkroczyć w kolejny etap ich życia. Przedszkole to już nie żarty, to pierwszy samodzielny krok, który trzeba wykonać bez rodzicielskiej obstawy, a i rówieśnicy to też nowe wyzwanie. Jednym przychodzi to łatwiej innym trudniej, dlatego warto wcześniej poświęcić trochę czasu żeby się do tego przygotować. W kameralnej grupie, podczas zabawy okaże się to nie takie trudne! Słuchając muzyki, śpiewając piosenki, rysując, rozwiązując zagadki łatwiej będzie zrozumieć i zaakceptować im zasady funkcjonowania w grupie. Rodzice będą towarzyszyć dzieciom w warsztatach tylko tak długo jak dziecku będzie to potrzebne, a potem będą mogli sobie w salce przy stoliku lub na kanapie wypić kawkę patrząc jak świetnie bawią się ich maluchy i jak radzą sobie podczas kolejnych wyzwań.